Боулінг — один із найпопулярніших рекреаційних видів спорту, адже грати в нього можна майже в будь-якому віці, а все екіпірування можна взяти в арену. І нехай просто вибивати кеглі може багато хто, хочеться робити це ще й красиво і витончено, що не завжди виходить з першого разу. Із цієї статті ви дізнаєтеся, як грати в боулінг.
Боулінг, як і будь-яка інша гра, де потрібні фізичні навички, потребує практики й лише практики. Теоретично ви можете знати багато, але без тренування у вас нічого не вийде. Почнемо ж з азів: кеглів, доріжки та кулі.
У боулінгу 10 кеглів, які виставлені наприкінці доріжки трикутником. За кожну кеглю дається однакова кількість очок — 1. Кеглі можуть бути пронумеровані, але до кількості очок нумерація немає жодного стосунку. Вона прийнята лише для того, щоби гравцям легше було зрозуміти один одного та продумати свої кидання.
Кулі в боулінгу бувають різними. Є кулі для дітей, жінок і чоловіків, щоби кожен міг вибрати відповідне для себе обладнання. На кожній кулі є цифри, які позначають її вагу. Вага вимірюється у фунтах (1 фунт = 453,6 г). Дітям рекомендується грати кулями 6–7, підліткам — 6–9, жінкам — 10–12 та чоловікам — 12–16. Але рекомендації завжди приблизні, насправді кулю для боулінгу треба вибирати так, щоб вона не була для вас надто легкою або важкою. Для цього візьміть кулю і потримайте її над підлогою 5 секунд. Якщо почало нити зап’ястя, куля занадто важка для вас.
На кулі є три отвори, за які її беруть. Пальці розмішаються так: великий у нижньому отворі, а безіменний і середній у тих, що вище. Великий палець мусить входити в отвір повністю, тоді як середній і безіменний — лише наполовину.
На доріжці є своя розмітка: точки початку руху, лінія кидання, стрілки-вказівники. Перед тим як кинути кулю, стають на дві крайні точки, щоби можна було точно розрахувати необхідні для кидання кроки, а їх має бути чотири (професіонали можуть робити п’ять кроків). Потім ви зупиняєтеся перед лінією та кидаєте кулю. Щоби поцілити по кеглям, треба, як би це очевидно не звучало, цілитися. Тільки дивляться не на кеглі, а на стрілки на доріжці. Куля мусить пройти між центральною стрілкою та тією, що ліворуч чи праворуч від неї. Це буде найпростіший варіант кидання.
Найголовніше й найскладніше в боулінгу — це правильно кинути кулю. Для цього треба поєднати кроки та процес замахування. Як уже було сказано, роблять чотири кроки. Усі вони досить прості, як на прогулянці:
- Перший крок найменший. У цей час куля виходить уперед, і ви починаєте замахуватися рукою.
- Другий крок уже трохи більший за перший, куля рухається вниз і назад.
- Третій крок більший за другий, куля рухається назад і вгору, і на цьому ж кроці досягається максимальний замах.
- Четвертий крок — найбільший, куля рухається вниз і вперед. На четвертому кроці треба зробити ковзання: черевик гравця вдаряється об зону підходу передньою частиною підошви, потім робить ковзальний рух, а вага тіла переноситься на каблук, щоби можна було зупинитися.
Увесь час, поки ви робите замах рукою, зап’ястя тримається прямо і твердо, воно не має відхилятися назад. Якщо зап’ястя рухатиметься, тоді ви просто не зможете кинути кулю з достатньою силою, і вона не докотиться до кеглів.
Тепер трохи про правила гри. Правила боулінгу прості: гра складається з 10 фреймів. 1 фрейм — 2 кидання. Якщо за перше кидання ви вибиваєте всі кеглі, тоді такий удар називається страйк (strike — удар). Якщо гравець вибиває всі кеглі за два кидання, тоді це вже спеар (spare — запасний або зайвий). Якщо після другого кидання залишаються кеглі, а відстань між ними більша за діаметр кулі — це вже спліт (split — розколотий).
За кожне кидання нараховуються очки. За страйк дають 10 очок плюс кількість вибитих кеглів за два наступні кидання. За спеар дають кількість збитих у фреймі кеглів плюс кількість збитих кеглів за перше кидання в наступному фреймі. За спліт дають лише очки за збиті кеглі у фреймі.
У грі в боулінг дуже важливим є останній фрейм, адже саме завдяки йому можна заробити найбільше очок. Якщо у фреймі першим киданням був страйк, тоді додатково даються ще два кидання. Якщо в останньому фреймі буде спеар, тоді гравець може зробити ще одне додаткове кидання. Якщо ж після двох кидань у десятому фреймі залишається спліт, тоді гра закінчується.
За матеріалами: https://anydaylife.com/post/960